Sabtu, 05 Mei 2012

menyelesaikan masalah dengan alamiyah

mempunyai masalah adalh ciri khas makluk hidup di dunia ini . jika suatu makluk hidup tidak pernah merasakn penderitaan atau masalah maka makluk itu tidak dianggap makluk yang sempurna .
makluk yang sempurna dan makluk yang tabah ialah di saat kita di beri cobaan oleh ALLAH.S.W.T kira harus menerima lapang dada . termaksud jika kita diberi cobaan untuk meninggalkan seseorang yang kita sayang .

namun ada banyak cara manusia untuk melupakan hal yang pahit dan menyebalkan . contohnya dengan bernyanyi .dengan melakukan hal yang belum pernah di lakukan sebelumnya .termaksud uji nyali .. iih itu mah sereem kalee ...!!!

tapi ada juga yang nekad untuk bunuh diri . waaw . dh putus asa .
dan jika menyelesaikan masalah dengan menangis .murung . boring . itu hanya membuat atau menambah beban saja . jadi cara yang alamiah yaitu dengan melakukan kegiatan yang positive . jangan seperti tadi . nanti uji nyali lagi :D dan jika sewaktu saat masalah itu muncul lagi . mending kita curhat kepada ALLAH . karna ALLAH adalah salah satu cara untuk cerita dan memberi solusi . :)


#cara yang alamiah .yaitu curhat kepada yang ilahi

Tidak ada komentar: